Ads Nuffnang

Ads Nuffnang

Isnin, 19 September 2011

SENI TRADISIONAL




















Seni urutan datang daripada tindakbalas naluri manusia iaitu apabila terdapat bahagian anggota badan kita yang bengkak akibat hentakan atau pelanggaran dengan sesuatu, kita akan mengurut bahagian tersebut secara perlahan-lahan sehingga kesakitan dan kawasan membengkak tadi berasa sedikit lega. Tindakbalas naluri inilah telah menjadi asas yang dikembangkan sedikit demi sedikit, dari satu generasi ke generasi seterusnya sehingga menjadi sains dan seni penyembuhan yang lebih sofistikated.

Urutan tradisional merupakan satu kaedah saintifik yang memanipulasikan tisu-tisu dalam badan untuk menghasilkan tindakbalas dan kesan tertentu. Antara objektif-objektis urutan tradisional adalah mengembalikan fungsi-fungsi badan ke tahap normal, meleraikan ketegangan serta meningkatkan kerehatan. Terapi urutan tradisional ini mampu memperbaiki sistem-sistem seperti otot, rangka, pencernaan, pernafasan, peredaran darah, endokrin, saraf, emosi dan mental.

Terapi refleksologi merupakan satu lagi terapi urutan tradisional lengkap yang berkonsepkan zon-zon refleks yang terdapat di telapak kaki dan tangan serta kaitannya dengan organ-organ dalam badan kita. Dengan hanya urutan di telapak kaki dan tangan akan memberikan manfaat kepada keseluruhan sistem dalam badan. Terapi refleksologi dipercayai amat mujarab untuk mengekalkan kesihatan tubuh badan.

Ketegangan (stress) yang sering membelengui kehidupan kita boleh mengakibatkan kekejangan otot. Fenomena ini mengurangkan kelancaran pengaliran darah selaku ejen pengangkutan yang penting dalam sistem badan kita. Pengaliran darah yang tidak lancar turut menghalang kelancaran penghantaran oksigen dan elemen-elemen penting yang dihantar melalui darah ke otot-otot dan organ-organ. Kekejangan (tension) boleh menyebabkan penghasilan toksin dalam badan yang mengurangkan aliran tenaga. Kekejangan juga membawa kepada simptom kelesuan, kurang cergas, kesakitan, sengal-sengal dan kekejangan otot, yang seterusnya menganggu struktur rangka.

Elakkan daripada gejala-gejala yang akan menggabungkan masalah-masalah yang sedia ada dalam badan, apatah lagi mewujudkan masalah-masalah lain. Luangkan masa anda untuk menjalankan sesi terapi urutan tradisional, ia membantu kepada kerehatan, menghilangkan kekejangan dan ketegangan dalam badan.

Dalam sistem seksual pula, Premature Ejaculation (Pancut awal), Hernia (Angin Pasang) and Erectile Dysfunction (Lemah/Mati Pucuk) adalah antara masalah seksual lelaki. Krisis kesihatan ini telah banyak menyebabkan individu gagal mendapat kepuasan seksual dan seterusnya mengakibatkan tekanan dan ketegangan (stress and tension).
Jadilah individu yang sentiasa sihat dengan terapi / urutan tenaga batin secara tradisional sebagai usaha untuk merawat dan mengekalkan kesihatan dalaman/seksual anda. Rajah di atas mungkin berguna untuk anda. SELAMAT MENCUBA.

sumber :lubukpetuanenekmoyang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...